dinsdag 2 februari 2021

Ervaringen toetsenweek

 Ervaringen toetsenweek

Twee leerlingen deelden graag hun ervaring i.v.m de toetsenweek:

De toetsenweek vond ik heel tof omdat we leuke toetsen kregen. We hadden ook bijna geen les omdat de toetsen heel lang waren. Ik vond het lastig om mezelf te motiveren, maar toch probeerde ik. Soms ging het goed, soms wat minder. Frans is niet echt mijn ding. Maar ik studeerde mijn Frans goed. Door de juf haar tips kon ik me meer concentreren. Mijn klasgenoten hadden ook goede tips om mij meer te motiveren. De toetsenweek vond ik heel apart. Ik vond het een beetje raar. Het was wel even wennen. Op maandag had ik veel stress. Op dinsdag viel het al wat beter mee. Ik hoop zo dat ik meer dan 70 % heb. Anders zal het wat minder zijn, maar ik neem het dan mee naar juni voor een nieuwe kans. Misschien heb ik dan 80%. Wie weet? Dit was mijn tekst.

Navaro

Ik vond het heel saai om aan de toetsen te beginnen leren, maar door oefeningen te maken, werd het een beetje leuker voor mij. In sommige toetsen had ik zin, in andere toetsen niet (bv. wiskunde). Ik heb iedere dag gestudeerd. Als ik ontspanning nam, dan ging ik op de trampoline springen of ging ik met mijn honden of katten spelen. Ik ging ook werken bij mama en papa. Op dinsdag en donderdag ging ik gaan voetballen. Ik vond het ook heel leuk dat we niet zoveel les hadden tussendoor. We mochten ook oefenen op de chromebooks als de toets gedaan was. Met Frans had ik het meest moeite om te studeren, maar als ik klaar was, mocht ik naar televisie kijken, maar ik vond het jammer dat ik vroeg moest gaan slapen. Voor sommige toetsen wist ik niet goed wat ik moest leren. Ik leerde ook veel op de computer. Zoals op Kweetet en Bingel. Voor sommige toetsen dacht ik dat ik het goed ging kunnen, maar dat was niet waar. Ik vond ook dat sommige toetsen heel veel blaadjes hadden, maar de leukste toets vond ik godsdienst. De saaiste toets vond ik Frans omdat je dan veel moet leren. Dit is mijn omschrijving van wat ik van de toetsenweek vond.

Cyriel

De vrijdag voor de toetsenweek hadden we al de eerste toets van luisteren. Het ging over een serie 'Raveleijn' en de toets was niet zo moeilijk. De eerste dag van de toetsenweek (maandag) hadden we al 3 toetsen. Getallenkennis, spelling en Frans mondeling. Frans mondeling duurde: maandagnamiddag, dinsdagvoormiddag en dinsdagnamiddag was ik dan aan de beurt. Dinsdag hadden we bewerkingen + cijferen en taalbeschouwing. Bewerkingen + cijferen vond ik het moeilijkst. Woensdag hadden we alleen godsdienst. Dat vond ik niet zo moeilijk. We hadden turnen en lezen met het tweede leerjaar. We hadden dus niet zoveel tijd om de toets te maken. Donderdag hadden we meten en metend rekenen, begrijpend lezen en wero. Deze keer vond ik wero het moeilijkst. Het is vrijdag. We hadden meetkunde en Frans schriftelijk. Ik vond Frans schriftelijk redelijk moeilijk. Het stond op 75 punten! Dit was mijn ervaring met de toetsenweek!

Anoniem

Vrijdag tijdens de allereerste dag van de toetsenweek was luisteren wel heel herkenbaar van het verhaal Raveleijn. Maandag hadden we drie toetsen. Dinsdag hadden we 2 toetsen. Op woensdag hadden we niet zoveel tijd want dan moeten we altijd lezen met het 2de leerjaar. Donderdag hadden we twee toetsen en vrijdag was het al de laatste dag van de toetsenweek! :). Zo dat was onze toetsenweekje dan.

Renske